سبد خرید
INSTAYAB.IR
یکشنیه ۱۰ ردیبهشت ۱۳۹۶ ,ساعت ۰۷:۳۲

آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام

اینستاگرام, اینستا, اینستایاب,خرید پیج اینستاگرام, فروش پیج اینستاگرام, آموزش اینستاگرام, هشتگ, هشتگ اینستاگرام, هشتگ در اینستاگرام, آموزش هشتگ, افزایش فالوور اینستاگرام, افزایش فالوور, افزایش محبوبیت اینستاگرام, اینستایاب

 

در این نوشته به طور خاص می‌خواهیم در مورد هشتگ و استراتژی‌های مرتبط با آن در فضای اینستاگرام صحبت کنیم. اینستاگرام مرزها و محدوده‌های خودش را برای کاربران تعریف می‌کند. اما همانطور که استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها منطقی نیست، استفاده از تمام این ظرفیت‌ها هم الزاماً بهترین نتیجه را ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال، اینستاگرام اجازه می‌دهد که حداکثر تا ۷۵۰۰ پروفایل دیگر را فالو کنیم. یا اجازه می‌دهد در مجموع حداکثر ۳۰ هشتگ برای یک عکس مورد استفاده قرار دهیم. اینساتگرام اجازه نمی‌دهد در یک ساعت بیشتر از سیصد و پنجاه عکس را لایک بزنیم. 

اینستاگرام حتی در مورد تعداد فالو و آنفالو کردن هم محدودیت دارد. عدد قطعی در این زمینه مشخص نیست. اما بیشتر فعالان حرفه‌ای و متخصص اینستاگرام بر این باورند که قبلاً مجموعاً بیش از یکصد و شصت مرتبه (حاصلجمع فالو و آنفالو کردن در ساعت) می‌توانست این قابلیت را برای مدت محدودی روی اکانت شما، غیرفعال کند. اما ظاهراً این عدد کاهش یافته و اخیراً گزارش‌هایی از تعلیق موقت کسانی که در ساعت حتی بیست مورد فالو و آنفالو داشته اند هم مشاهده شده. به هر حال، اگر چه الگوی دقیق اینستاگرام در این زمینه مشخص نیست و هر کسی حدسی می‌زند، اما به هر حال در این حوزه محدودیت‌های جدی وجود دارد. شبکه های اجتماعی و اشتباهات کسب و کارها در آن از آنجا که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به صورت دقیق و شفاف مشخص نیست، هر کس بر اساس تجربه‌های خود، حدس‌ها و توصیه‌هایی دارد. آنچه در اینجا می‌خوانیم مواردی است که مورد اتفاق نظر بسیاری از فعالان و بزرگان عرصه شبکه‌های اجتماعی بوده است: 

نکته اول: از هشتگ استفاده کنید. به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. هشتگ #خاطرات نشان می‌دهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص می‌شود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی. هشتگ و اینستاگرام کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با motamem یا Dinner یا غروب یا پارک یا … تگ و برچسب گذاری شده‌اند. پس با هشتگ می‌توانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید. 

نکته دوم: از هشتگ زیاد استفاده نکنید. استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی، چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است. هشتگ در اینستاگرام در کتابهای نتیکت،‌ بین سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه‌ای می‌دانند. اما در مقالات مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنلاین،‌ بین پنج تا ده عدد هشتگ برای یک عکس توصیه شده است. 

نکته سوم: همه هشتگ‌ها را دقیقاً در توضیح عکس استفاده نکنید. هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلاً تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید. 

نکته چهارم: استراتژی هشتگ داشته باشید. از هر کلمه ای استفاده نکنید. کسانی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. می‌توانید بین بیست تا پنجاه هشتگ انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید.این کار شاید باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه، همگونی بیشتری به وجود بیاید. هشتگ اینستاگرام سه گروه هشتگ معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند: icon-1هشتگ برند (مثلاً ما در صفحه @motamem همه عکس‌ها را با #motamem و #متمم برچسب گذاری می‌کنیم). icon-1هشتگ کمپین: ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود. icon-1هشتگ توضیح: این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند. 

نکته پنجم: قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما، از برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند. هشتگ و اینستاگرام بعضی‌ها اشتباهاً فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحاً Trend هستند و زیاد به کار می‌روند می‌تواند کمک کند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفاً می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و … راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود. از طرف دیگر استفاده از هشتگ‌هایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند هم چندان مفید نیست. چون نشان می‌دهد این هشتگ‌ها کمتر در ذهن مردم جا دارند و احتمالاً کمتر هم جستجو می‌شوند. شاید میانه‌ی این محدوده، جای مناسب‌تری برای انتخاب گزینه‌ها باشد.